Савас Пацалидис е театрален критик и професор от Гърция, главен редактор на онлайн списанието Critical Stages, издавано от Международната асоциация на театралните критици. Той споделя с Десислава Василева впечатления от фестивалната програма „Шоукейс“.
Дойдох на фестивала, за да пиша за него за онлайн изданието Critical Stages. За четвърти път отразявам този красив фестивал във Варна.
Той представя голямо разнообразие от стилове и представления, което го прави по-оживен, по-привлекателен и по-интересен. Някои от предаванията са по-близки до моя вкус и ги харесвам повече; други харесвам по-малко, но това се случва на всички фестивали. Не можете наистина да харесвате всичко. Някои пиеси те докосват повече; някои те докосват по-малко. Не за първи път се чувствам така. Всеки път, когато идвам тук, имам това чувство. Тръгвам си, като си спомням някои спектакли повече, други по-малко, но като цяло атмосферата ми харесва. Много компактен и красив фестивал.
От всичко, което гледах, най-много ми хареса „Племе“. Мисля, че режисьорът се е справил много добре с пиесата на Нина Рейн. Доколкото разбрах, той е много млад и също така е актьор в Народния театър. Той е многообещаващ творец. Наистина ми хареса начинът, по който е подходил към „Племе“ – с различните групи хора, техните чувства и как се държат един към друг. Хареса ми и кинематографичният дизайн на сцената с отворите и вратите, позволяващи панорамна гледка към всички хора, замесени в една и съща история. Бяха изобразени различни състояния и то по интересен начин. Актьорската игра, особено на двамата млади мъже, беше много добра, те страхотни актьори. „Племе“ е моят фаворит тази година.
В „Seline Nebula“ имаше интересно изпълнение на тялото. Изпълнителката е професионалист и знае как да използва танцуващото тяло. Драматургично погледнато, очаквах малко повече развитие на темата; обаче се усещаше, че продължава да се повтаря и да се върти в кръг. Като цяло мисля, че концепцията беше интересна, а атмосферата беше хипнотизираща. ReBonkers беше точното пространство за това представление. Хареса ми.